Cele mai frumoase constructii pe apa din toate timpurile: barcile Riva.

riva-copertaAmbarcatiunile Riva reprezinta o legenda nautica ce ne trimite cu gandul la soarele Mediteranei, plaje cu nisip, ape albastre sau design-ul Sensa Tempo, atat de ravnit de bogatasii lumii.

In urmatorul articol, vei afla cum se masura bogatia in anii de dupa Al Doilea Razboi Mondial si cum era privit luxul, detaliile si bunul gust.

riva-subtitluCelebra companie RIVABOATS se mentine inca pe prima pozitie in topul ambarcatiunilor de lux. Cu o traditie si un stil manufactural ce dateaza din anii ’50, aceasta a reusit sa reinventeze luxul modern.

Dar sa ne intoarcem putin in timp si sa vedem cum a luat nastere unul dintre cele mai frumoase lucruri construite vreodata. Actiunea noastra incepe prin 1842, atunci cand Pietro Riva, doar un simplu tamplar, isi deschide un mic atelier de reconditionat barci pe malul lacului Iseo, din regiunea Lombardia, Italia. Ulterior, toate proiectele au trecut pe la Ernesto, Serafino si in final, la inginerul Carlo Riva, despre care vom vorbi imediat. Ernesto, fiul lui Pietro, a continuat cu activitatea nautica, insa a ales barcile de viteza, alaturi de care a castigat multe concursuri la inceputul secolului XX.

Carlo-RivaCarlo Riva insa, este cel care a facut ca aceste barci sa devina obiectul dorintei celor mai bogati oameni ai planetei. Fiind un perfectionist, alegea cu grija mahonul importat din Africa si il lasa la uscat timp de 3 ani la o temperatura constanta, inainte de a fi prelucrat. Motoarele erau meticulos reglate si optimizate, astfel incat, sa redea o experienta unica. Pentru panourile interioare era folosit mahon din Honduras, in timp ce lacul era aplicat in 18 straturi pentru a-i asigura carenei etanseitate maxima. Barcile alunecau precum un fulg pe apa. De la instrumentele de bord, volanul, parbrizul ca un ecran imens, pana la frapiera pentru sampanie, toate detaliile faceau trimitere la cea mai rafinata forma de lux.

Italia cunoastea la acea vreme o perioada de renastere post-belica, era La Dolce Vita, iar toata lumea traia frumos.

Insusi inginerul Riva spunea: “Platiti pentru calitate, nu pentru lux. Un accent italian se va reflecta deasupra apei”. Si asa a fost, dupa prima lui barca, Corsano, data la apa in 1946, s-a stabilit tonul pentru fiecare barca ce urma sa vina.

riva-mijloc

In anii ’50 si ’60, BOATYARD RIVA a cunoscut un succes fulminant la nivel international. Staruri de cinema sau oameni de afaceri bogati, toti erau indragostiti nebuneste de barcile ce emanau stare de bine, confort si relaxare.

Printre vedetele ce au detinut o astfel de barca se numara Sophia Loren, Sean Connery, Aristotel Onassis, Jean Paul Belmondo, Anita Ekberg, Hugh Hefner, Giani Agneli, Brigitte Bardot, Richard Burtons, printul Reiner III de Monaco, mostenitorul imperiului Opel, Gunter Sachs, care la un moment dat a detinut chiar trei barci sau Feruccio Lamborghini. Cel din urma, isi dorea cu ardoare sa detina o astfel de bijuterie si o voia rapid, in trei luni. Pentru Riva insa, era practic imposibil sa construiasca una atat de rapid, avand in vedere ca fiecare piesa era asamblata manual. Ati ghicit, dupa multe insistente, in mai putin de 3 luni, Lomborghini era proaspatul detinator al unei superbe AQUARAMA.

Riva-lamborghiniIn 1953 Riva scoate pe piata modelul Ariston, care in limba greaca insemna “cel mai bun”. Avea  o lungime de 6 metri si 185CP. Ceva mai tarziu, in 1962 apare si modelul ce a fascinat lumea: AQUARAMA. Carena acesteia depasea 9 metri, detinea un motor twin cu 640CP si o viteza de 90km/h. Bineinteles, au fost si alte modele cu un succes rasunator, precum Florida ( taramul soarelui) sau Triton (fiul lui Poseidon). Se spune ca in perioada de glorie a companiei, s-au construit aproximativ 5.000 de barci dintre care, astazi se mai gasesc 2.000 in stare buna.

La sfarsitul anilor ’70, Riva renunta la lemn in favoarea fibrei de carbon, iar la putin timp vinde compania unor investitori americani care, in ciuda brand-ului deja format, nu au reusit sa mentina nivelul impus de Italian.

O colaborare surpriza s-a produs la inceputul anilor 90’, cand Ferrari si Riva au scos pe piata o barca in editie limitata. Au fost 30 de exemplare dotate cu doua motoare V8 VULCANO 400 de cate 390CP. Acestea erau gandite sa redea cat mai fidel imaginea conducerii unei masini Ferrari, de aici si alegerea nuantei ROSSO CORSA . In prezent, mai gasim 9 exemplare in stare buna care dau nastere la o adevarata provocare intre colectionari.

riva-ferrariPentru a conserva cat mai mult timp operele create de Carlo Riva, in 1998 a luat nastere la Milano, Societatea Istorica Riva. Aceasta ii ajuta pe cei care inca detin o astfel de barca, sa o restaureze intr-un mod cat mai profesionist, redandu-le acel design vintage de lux.

Inginerul intrat in istorie pentru amprenta pe care si-a pus-o asupra domeniului nautic, Carlo Riva, moare in 2017, la varsta de 95 de ani, in orasul sau natal, Sarnico.

Din anul 2000 insa, Riva este detinuta de catre Norberto Feretti. Compania si-a pastrat acelasi design de lux, mahonul este omniprezent, in timp ce culorile legendare au ramas neschimbate: turcoaz, portocaliu si crem. Pretul unei “magii” din linia AQUARIVA variaza intre 150.000 de euro si 300.000 de mii de euro. O adevarata avere, dar nu si pentru multimilionarii planetei. Lambrisate, polisate manual sau infrumusetate cu crom, minunile plutitoare nu fac altceva decat sa-ti bucure sufletul.

riva-finalCam atat despre luxul din perioada La Dolce Vita. A fost o perioada de aur care, dupa spusele multor “savanti”, nu se va mai intoarce niciodata. Nu ne ramane decat sa fim in continuare sanatosi, sa ne dorim o viata frumoasa si sa ne cream propria “La Dolce Vita.”

Daca ti-a placut articolul, te astept pe pagina de Facebook NavigatiaMea, pentru alte discutii si intrebari din domeniul nautic!

Vant din pupa! B.V.A.

cropped-cropped-3006690_s

 

Reclame

Un gând despre „Cele mai frumoase constructii pe apa din toate timpurile: barcile Riva.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s