Top 5 lucruri importante care se fac la inchiderea unui sezon pe un vapor de croaziera fluvial.

vapor-fluvialTi-ai imaginat vreodata ce implica inchiderea de sezon pe un vapor de croaziera fluvial? Ce indatoriri are fiecare membru din echipaj chiar daca au plecat deja toti pasagerii? In articolul urmator iti voi prezenta 5 lucruri fara de care, un vapor fluvial nu se va inchide. Vei citi detalii din atmosfera recent incheiata a unui sezon solicitant pentru orice persoana din angrenajul navei.

Incepem timid…

oameni-plecati1.Ultima debarcare.

Ultima zi din sezonul navigabil ne rezerva si ultima debarcare. Marea majoritate din echipaj se gandeste deja la ce vor face acasa, la cum va fi revederea cu cei dragi si modalitatile prin care se vor relaxa cel mai bine. Munca insa, nu se termina inca aici pentru ei. Ultima debarcare a ultimilor pasageri din sezon, va fi una destul de emotionanta pentru ambele tabere. Pasagerii, stiind ca vor “inchide” vaporul respectiv, vor pleca entuziasmati si cu zambetul pe buze, transmitand sincere laude personalului. De partea cealalta, intregul echipaj, vizibil obosit dupa un sezon lung, saluta cu respect si demnitate oamenii pe care, cu drag i-au servit.

Continuam nerabdatori…

echipa-curatenie2.Curatenia generala.

Dupa ce, la bordul vaporului vor ramane doar membrii echipajului, va incepe o forfota ce va dura doua, trei sau chiar patru zile. Acestea sunt rezervate de catre companie curateniei generale. Fiecare sef din fiecare departament in parte, se va asigura ca oamenii pe care ii are in subordine, vor realiza o curatenie impecabila pentru a lasa nava in conditii optime. In acelasi timp, si sefii departamentelor sunt responsabili cu inventarul marfurilor pe care inca le mai au pe stoc.

Atmosfera devine tensionata…

3.Controlul cabinelor echipajului.

Partea putin deranjanta pentru unii, vine in momentul in care va incepe controlul cabinelor echipajului. Hotel-managerul, alaturi de comandantul navei si probabil un sef de la birouri, vor face un control amanuntit tuturor cabinelor in care membrii au dormit, au ras, au plans, s-au relaxat sau si-au calmat nervii pe parcursul intregului sezon. De ce deranjant? Pentru ca niciodata acele cabine nu vor arata cum ar trebui, astfel incat, cei trei sefi, ii vor intoarce de multe ori la locul cu pricina pe cei delasatori. Sunt anumite reguli standard la bordul vapoarelor de croaziera, de aceea multora le este greu sa se adapteze total chiar si dupa un sezon intreg.

 Ne eliberam…

start-petrecere4.Petrecerea de sfarsit si debarcarea echipajului.

Petrecerea de sfarsit reprezinta o descatusare  totala pentru multi dintre noi. In ultima seara cand membrii echipajului mai sunt la bord, se organizeaza o petrecere in cinstea sezonului recent incheiat. Fie vorba intre noi, multe dintre indatoririle prevazute in regulamentul de ordine interioara, vor fi incalcate cu draga inima de marea majoritate. Bere, vin, whisky, cocktail-uri, gin sau sampania sunt bauturile ce vor incarca mesele, acestea fiind completate de bucate pregatite minutios de oamenii din bucatarie. Petrecerea este in toi, si pe buna dreptate. Oameni din toate colturile Europei si nu numai, sarbatoresc cum se cuvine si traiesc la cote maxime ultimele clipe petrecute impreuna.

Dupa o noapte furtunoasa, plina de veselie si voie buna, oamenii fara de care nu ar fi fost posibila nicio excursie, isi tarasc agale si fara vlaga bagajele spre receptie, urmand debarcarea. Se fac ultimele poze impreuna, toata lumea se imbratiseaza, se ureaza toate cele bune si, vizibil emotionati si cu lacrimi in ochi, fiecare pleaca pe drumul lui. Un nou sezon va incepe peste cateva luni, o parte se vor intoarce, o parte vor schimba compania sau vaporul si…o parte nu vor mai calca niciodata pe un vapor de croaziera.

Ei o iau  de la capat…

marinari

5.Pregatirea vaporului de catre marinari pentru sezonul de iarna.

La bordul vapoarelor fluviale, dupa inchiderea sezonului, vor ramane marinarii si, dupa caz, comandantul sau un ofiter secund. De regula, in perioada de iarna, personalul nautic se ocupa de reconditionarea vaporului. Multe vor fi de facut, multe locuri trebuie vopsite, altele retusate. Cand vremea nu permite marinarilor sa lucreze la exterior, din belsug se gasesc diverse activitati la interior. De la vopsirea sau spalarea diferitelor magazii, pana la reconditionarea scunelor si meselor aflate in visteria navei, timpul va trece cu spor.

Acestea sunt cele mai importante 5 lucruri care se fac la inchiderea oricarui sezon pe un vapor fluvial. Probabil sunt si multe alte activitati secundare ce tin de acte, insa m-am rezumat, dupa cum ti-am spus la inceput, la cele prioritare.

Sper ca ti-ai facut o idee despre ce inseamna inchiderea de sezon si despre activitatile de la bord. Daca ti-a placut articolul, te invit sa te abonezi la newsletter-ul nostru sau te astept pe pagina de Facebook pentru alte discutii din domeniu.Click aici.

Vant din pupa! B.V.A.

cropped-cropped-3006690_s

 

4 gânduri despre „Top 5 lucruri importante care se fac la inchiderea unui sezon pe un vapor de croaziera fluvial.

    1. Buna ziua domnule Grigore. Termenul de conversie de la mare pe fluviu nu stiu daca exista. Dumneavoastra va trebui sa urmati cursurile de la capitania din Galati, vor dura aproximativ 6 luni, dupa care ve-ti fi marinar pe Dunaere. In cazul in care doriti mai rapid actele, puteti sa va faceti livretul in aproape orice capitanie din marile orase de prin Germania( Koln, Koblenz, Reggensburg, etc). Problema va fi ca din punctul nemtilor de vedere, ve-ti capata livret pentru marinar incepator.
      Asadar, va sfatuiesc sa urmati cursurile la Galati si ve-ti fi marinar plin!
      Vant din pupa!

      Apreciază

Lasă un comentariu